tisdag 28 juli 2009

Julisommar

Jobbar nätter nu under sommaren och maken är hemma med småbarnen.
En hektisk tid som består mycket av sömn. Det mesta tycks handla om sömnskuld hos både mig och min man hur vi än gör. En märklig tid.

Emellan nattvarven hinner vi vara ute och tälta och vandra. Ansträngande för kroppen, mycket planerande för att få alla döttrar, hund och all utrustning med men behagligt nära naturen kommer vi alla.

*Simträningen har jag inte haft tid att prioritera fast utebadet är öppet
*Löpträningen går trots allt framåt, idag klarade jag att springa 3 km med bara en kort gångare efter halva
*Yogaträningen faller jag tillbaks på 1-2 gånger per vecka, inte vad jag önskar men vad min kropp behöver och vad som hinns med.

Längtar efter min "hemmavardag". Tillbaks till den kommer jag om 2 veckor. I januari ska jag vara tillbaks på jobb igen för fullt, tills dess kommer jag att njuta fullt ut av att fokusera på att yoga och vara mammaledig.

Men mycket yogaprata blir det. Bara sådär! Och det är ingen som tar illa upp (förutom min pappa som tycker sånt är lite humbug). Blir nog en liten experimentyogaklass på jobbet till hösten som jag ska följa! Mycket spännande!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Du har en skön sommar hör jag och precis som jag längtar du efter lite rutin ;0) Jag har också blivit frågad om jag inte kunde dra ngn Yoga timme i veckan på jobbet, vi får bidrag för sånt vi gör tillsammans, men det känns lite som att det är "för stora skor" för mig...

    SvaraRadera
  2. Låter kanon att ni ens tar er ut när ni är trötta. Med ungar!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att komma ut i skogen fast ni sliter så mycket. Verkar ganska jobbigt att arbeta så där.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.