lördag 11 juli 2009

Sommartider

Torftigt sällan skriver jag i min blogg...
Har börjat jobba nätter, och maken är hemma och har en synnerligen aktiv semester med Ärtan och Lillärtan. Det blir en del tid tillsammans emellan varven, men inte är det lätt att få till det med träning. Kroppen känns seg efter nattpassen, men jag cyklar till och från jobbet åtminstone. Mycket yoga blir det nu inte, är dygnsrytmen tvingat omvänd tar det emot att göra solhälsningar när man hållt sig vaken hela natten. Jag längtar fortfarande efter att sova en hel natt ostörd, nu mer än tidigare.

Men vad gör man inte för att kunna förlänga föräldraledigheten ytterligare... Jag ser fram emot hösten hemma med Lillärtan och att ytterligare kunna fördjupa mig i yogan såväl praktiskt som teoretiskt innan jobbet tar vid i vinter igen.
Så länge läser jag Happy Yoga och en bok om Teenager coaching, snacka om breda livsperspektiv. Men jag tror egentligen att det finns rätt många paralleller, andningen känns till exempel mer viktig nu än tidigare!

Sommarkramar till er alla!
Namaste!

4 kommentarer:

  1. Sommarkramar till dig med! Hoppas du kan sova några nätter i ro! Det önskar jag dig från hela mitt hjärta! Namaste!

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att skriva sällan. Men det får vara så ibland. KLOKT att spara på ledigheten. Stor sommarkram till dig också.

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter klokt som du tänker. Mer tid med ungarna, guld värt! Yogan finns där, den är ju för livet! Låt det vara som det är.

    SvaraRadera
  4. Sommarkram tillbaka. Jag längtar efter ditt nästa inlägg.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.