onsdag 11 november 2009

Pendeln som svängde tillbaks

Efter den otroligt sköna yogahelgen ställde jag mig på mattan på hathayogan igår. Det kändes alls inte bra. Första dagen på mensen totalfrontalkrockade med träningsvärk... Dessutom längtade jag tillbaks otroligt mycket till den härliga glada viryayogan där jag verkligen hittat min yoga! Hatha kändes plötsligt alldeles för lugn...


Tillbakablick på härliga workshopen (tyvärr taskig bildkvalitet)


Idag känns det bättre i kroppen, inte alls så stel som igår och måndags. Så antagligen hade yogan igår kväll någon god effekt ändå. Bäst att inte fästa sig för mycket vid gnäll som uppstår, bara konstatera att sådär kan reaktionerna bli ibland.
Namaste!

2 kommentarer:

  1. Åh, detdär är yoga! Att acceptera att det blir som det blir ibland. Både ilska och glädje får utrymme.

    Är så jätteglad att du funnit Viryayogan - fast jag inte känner dej, så känner jag att det är helt rätt för dej :)

    SvaraRadera
  2. Prova dig fram i olika yogastilar. Lyssna på kroppen. Den vet bäst. Lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.