tisdag 10 november 2009

Workshopen

I helgen var jag på 3-dagars workshop i viryayoga i Höllviken. Det var en häftig upplevelse! Jag säger bara 10 timmars härlig yoga.. Bara jag och mina yogavänner, inga döttrar...
Josephine Selander la upp workshopen utifrån chakrasystemet, vi stannade upp och fokuserade på varje chakra för sig såväl med asanas som med affirmationer under meditation. Vi fick fundera under affirmationerna vilket/vilka chakra vi ansåg att vi hade en obalans i, och under asanas kunde vi testa om dessa antagande stämde. Ibland stämde det överens, ibland inte. Viryayogaprogrammet är uppbyggt utifrån 3 nivåer, men under workshopen blandade Josephine friskt så alla fick möjlighet att passera gränser och prova på nivåer man kanske inte vanligen tränar på.

Jag känner mig helt genomarbetad och bara lyckligt lycklig!!! Varje liten muskel på hela kroppen är definierad. Workshopen är förankrad för framtiden, en fördjupad känsla grundad genom chakrameditation. Träningsvärk har jag massor, små blåmärken börjar träda fram här och var, men ikväll är det dags för hathayoga igen. Den kommer att kännas som lugna vattnet, så jag ska fokusera på meditationsdelen idag.

Ett annat plus med workshopen var förstås att träffa alla goa yogavänner (nya som gamla) från södra Sverige! Ett par stycken av oss kommer att gå utbildningen tillsammans nästa år, så det var lite kul att få ansikten på några.

4 kommentarer:

  1. Åh, lovely! Vad härligt med en givande workshop, som satt sina spår både i kropp & själ... & chakror!

    SvaraRadera
  2. Kul att det blev en lyckad workshop (men det visste jag ju att det skulle bli!)! Jag ser verkligen fram emot spridningen av Virya yoga till sydligare breddgrader.

    SvaraRadera
  3. Häftigt!Nu är du nyladdad och motiverad till tusen.
    Tack för responsen.

    SvaraRadera
  4. Å så länge sedan jag läste din blogg. Nu är jag tillbaka i den! Så himla härligt att läsa om din yoga-workshop-helg, längtar tills jag själv får gå en sådan men just nu är jag gravid i 7:e månaden med första barnet så det dröjer nog lite ;)

    Vad ska du gå för utbildning?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.