söndag 1 juni 2008

Vandring

Vi har tagit en vandringsdag idag, min man, lilla E (16 månader) och jag. I den härligt kuperade Söderåsens Nationalpark. Tror att det blev en dryg mil, kanske 14 km. Medelsvår-svår terräng stod det på kartan, vilket stämmer ganska bra. Jag bar lilla E i sele på ryggen nästan 6 km av vägen, det var svettigt och jobbigt när det gick brant uppför. Sen lättade det vartefter det planade ut. Skönt med fikapauser! Och vackert som bare den är det i nationalparken så här på försommaren.

Det är skönt att göra en sån fysisk ansträngning innan jobbigare dagar. Då vet man vad man har att komma tillbaks till längre fram.

Träningsmängd månad 1:
Promenader dagligen med hund och sjalbarn kring 45 minuter
1-3 löppass per vecka
Yoga och meditation när det faller på (vilket skammen till säga är alldeles för lite)

Hade egentligen velat träna yoga och meditation oftare för att få någon egentlig träningseffekt av det. Måste nog lägga in det i kalendern. Eller åtminstone tänka: "Vad gjorde jag/gjorde jag inte igår och vad behöver jag göra idag??"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.