fredag 8 januari 2010

Dag 8 - Tapas

Tapas: ett disciplinerat sätt att göra sig av med sådant jag inte är överens med. Jag insåg idag att jag genom yogan långsiktigt förändrat många av mina vanor och nått min idealvikt och ideala självbild. Utan mirakel, enbart entusiasm för yoga.
För bara ett år sedan hade jag en månad kvar till beräknad förlossning och kände mig minst sagt svulstig och orörlig (fast gravidyogan gjorde mig nog rätt rörlig). Att ett år senare känna att tapas faktiskt varit det som fört mig mot den kropp och själ jag upplever idag. Så tacksam att ha snöat in på den här vägen...

Om shanti

3 kommentarer:

  1. Vad fint att du närmar dej stegen på dethär sättet. Och för att det blir så enkelt för oss andra att förstå innebörden i dem. Tack!

    SvaraRadera
  2. Tapas - så svårt! Men du får det att låta möjligt :)

    SvaraRadera
  3. Och nu är det min tur att ha ca en månad kvar till beräknad förlossning, och gravidyogan är fantastisk!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.