lördag 2 januari 2010

Knö dig in - dag 2

Det tedde sig nästan omöjligt att få till yoga idag pga gnälliga småbarn som absolut inte ville sova under dagen så jag kunde yoga. Men det var nog heller aldrig meningen... fast det förstod jag inte förrän efteråt.

Min käre make avlastade mig framåt kvällen så att jag kunde få en yogahalvtimme, oerhört välgörande trots sin kompakthet.
Innan läggdags tror jag att jag sätter mig på bolstret och mediterar lite. Igår kväll blev det en meditation på Ahimsa - ickevåld, den första av 5 yamas. Inte helt fel att damma av och åter sätta fokus på yogafilosofin när jag gör en 30-dagars! Ikväll ska jag meditera på Satya - att leva och tala sant. Vad är sant och vad är falskt? Något vi pratar om på etikkursen så det ligger inte så långt från praxis. Följa sitt hjärta det tror jag på.

3 kommentarer:

  1. Jag beundrar din målmedvetenhet - du inspirerar!

    SvaraRadera
  2. Ja det låter inspirerande att hela tiden ha yogafilosofin levande inombords. Blir så sugen på ett bolster när jag läser här :)

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med småbarn som inte vill sova då man har tänkt sig.... Hoppas att jag med får till en yogastund lite senare

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.