lördag 9 januari 2010

Dag 9 - Svadhyaya

Svadhyaya - gå in i mitt eget! Sva - ditt eget, dhyaya - gå in i.
Om jag alls var ett uns självgod igår, går jag helt utanför mig själv idag. I yogan alltså. Under dagens goa långpass i viryayoga försökte jag granska mig själv objektivt. Inte en helt lätt övning då jag först och främst känner min kropp inifrån då jag yogar - inte ser utifrån.
Försökte tänka att jag var min egen yogafröken som sa till mig precis var jag skulle sätta mina händer, lyfta upp hjärtat, rikta min blick eller använda mitt energicentrum. Någon annan lär väl inte kunna göra svadhyaya åt mig, det är en uppgift för var och en. Ärlig försöker jag alltid vara i yogan, men hur blir det med ett objektivt perspektiv? Tänkvärt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.