fredag 13 mars 2009

Blek och trött

Var på BVC-besök igår. BVC-sköterskan tyckte nog att jag såg blek och trött ut. Jag har då aldrig hört någon fråga så innerligt och direkt hur just jag har det. Men frågan kändes helt okej, fokus hos de som annars frågar ligger ju på hur Lillärtan växer, sover, hur det funkar med Ärtan och så vidare....

Jag tar en dag i sänder och tänker egentligen inte så mycket på hur jag mår. Mitt personliga huvudfokus varje dag ligger på om jag får gjort lite yoga, får jag det så tar jag mig igenom allt annat. Men tydligen ser jag trött ut ändå. Det var skönt att prata igenom hela situationen, men jobbigt att ta "budskap" med hem till min man för att jag ska kunna få mer egentid. Jag önskar ju inget annat, men det känns jobbigt att behöva be om något som kanske bör vara självklart. Fast med ett kvällsskrikigt spädbarn i huset försvinner nog det självklara i bruset.

Vikten segar sig kvar på samma sedan 2 veckor tillbaks. Men jag har ju inte varit ute och rullat vagn dagligen och "konditionstränat" så det är kanske inte så konstigt.

1 kommentar:

  1. Hej !
    Nu har jag inte varit inne och läst i så många bloggar på sistone men du har fått barn? Gratulerar så mycket till ärtan! Tycker att du ska strunta i vikten just nu och fokusera mera på harmoni, att föda barn är en av livets största grejer och kräver massa reflektion och jag håller tummarna för att du får mera egen tid. Ha det bra! Jag sätter in dig på min blogg lista för att inspireras av din Yoga. ( Jag BEHÖVER inspiration)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.