torsdag 26 mars 2009

Uppnå verklig pigghet. Gör så här.

Jag känner att jag börjar återfå min pigghet. Så här ser min nya strategi ut.

Som jag skrev häromdagen gör jag nu kvällsyoga och meditation som avslutning på den tuffa dagen med alla döttrarna.

Varje dag lägger jag fokus på olika yogamoduler, så är jag garanterad att ha gått igenom hela kroppen när veckan har gått. På helgen försöker jag hinna med ett eller två längre pass med alla moduler inbakade.
Måndagar: Stående positioner
Tisdagar: Balanspositioner
Onsdagar: Arm- och magbalanser
Torsdagar: Höftöppnare
Fredagar: Bakåtböjningar
Lördagar: Framåtfällningar

Det blir kanske lite hackigt, men tanken är att hinna med ett komplett program under en hel dag, som småbarnsmamma är det inte säkert att allt hinns med i ett sträck.

Vad tycks?!?
So far känns det bra i kroppen och jag känner mig piggare!!!

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken är ju att Du känner dig pigg. Jag blev faktiskt lite inspirerad att vissa dagar göra likadant. Skulle verkligen behöva känna mig piggare nu....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.