onsdag 4 mars 2009

Träningsvecka 2

Förra veckan fick jag till 5 kortare yogapass mitt på dagen till eftermiddag när båda ärtorna sov. Saknar tidig morgonträning eller skönt kvällspass men då är det amning som gäller, non-stop.
Jag är väldigt stel och öm i ryggen när jag vaknar på morgonen, och det är otroligt segt att komma igång, inte konstigt att man saknar morgonpasset. Gör åtminstone ett par sköna Stående med armar uppsträckta Utthita tadasana när jag ska klä på mig, bara för att andas in ordentligt och sträcka på ryggen. Bättre än ingenting...

I början av veckan hade jag jätteont i huvudet, troligen pga att jag sitter och ammar i princip hela dagarna. Går nog åt massor av vätska. Det tog verkligen emot att börja yogapasset, men avslutade varje pass med Haren Ardha salamba sirsasana och det tryckte nog på rätt del av huvudet för värken försvann!

Bäckenbottenövningarna gör jag ett par gånger per dag, sådär 100 lyft varje gång. Känns helt okej.

Rullade vagn enbart två gånger så det var väl inte lysande, men det var heller inte vädret så det kan ha varit en förklaring. Bättre upp följande vecka!!!

Vilade under helgen för det var mycket annat med familjen som skulle till - följden blev att yogan föll bort helt. Klart besvärligare för ryggen dessa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.