måndag 13 april 2009

Aktivitet och rutiner

Påsken är ingen lugn tid hos oss.
Vårt trädgårdsliv sätter fart för säsongen.
Det är mest min man som har gröna fingrar, men jag gillar att göra tunga grejer; gräva, klippa gräset, plantera, fixa med komposten. Finlir med växter har aldrig legat för mig. Då är det roligare att få svettas eller att göra upp planer och skissa vad som ska förändras härnäst.

Skapar rutiner i lillärtans liv. Hon behöver lära sig somna på egen hand. Det går faktiskt rätt bra, men det är kanske nyhetens behag. Igår kväll fick min man och jag huset för oss själva från kl 21. Det gäller att hushålla med tiden väl. Han läste i soffan och jag gjorde ett låååångt skönt kvällsyogapass. Första gången på mattan på tre dagar så det var bara att njuta för fullt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.