torsdag 16 april 2009

Styrka och spikar

2 månader efter förlossningen!!!

Igår kväll blev det en yogastund med mag- och armstyrka. Jag märker att mina armar blivit starkare efter förlossningen - dock med kontinuerlig yogaträning. Den långa raka magmuskeln är fortfarande 1 cm delad och huden känns sladdrig. Men i och med att det inte finns överdrivet mycket underhudsfett tror jag att det kommer att gå tillbaks till utgångsläget hyfsat lätt. Jag tog därefter fram pilatesbollen och körde två omgångar crunches, det brände ordentligt i magen... Vågar man göra detta varje dag? Känns lite överambitiöst.

Istället för den vanliga avslappningen lade jag mig 20 minuter på spikmattan. Nu har jag växlat upp ett hack och ligger med bar hud mot de vassa piggarna... Inte skönt till att börja med, dessutom har jag gjort en veckas uppehåll. Somnade nog till mot slutet, för jag ryckte till när min klocka ringde. Annars hade jag nog legat kvar ett bra tag till...

1 kommentar:

  1. Vad kul att du fått en spikmatta. Ja visst är det underbart. Intressant att alla jag läser har en spikis faktiskt somnar på den. Välgörande! Vad duktig du är som yogar på hela tiden när du får tid över. Härligt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.