måndag 20 april 2009

Tydligare lugn

Lägesrapport från sjuklägret. Här florerar förkylningsvirus men ännu är jag inte drabbad.

Kämpar på med konditionsträningen. Drömmer om att komma ut och börja löpträna, men det är för tidigt än så länge. Kör bäckenbottenövningar så fort jag ammar, det blir rätt många set per dag. Så om en månad kanske jag börjar löpträna lite försiktigt.
Tycker att jag samlar på mig vätska, jag tränar ju mer men inte så mycket att det skulle vara ökad muskelmassa. Det syns på benen när jag suttit i hjälteposition ett tag, benen blir mönstrade efter yogamattan. Tydlig vätskeansamling för så har det inte varit innan. Jag försöker intala mig att det inte är något speciellt, men en förändrad kropp är alltid en utmaning. Får väl vara Barbamama ett par veckor till, sen rättar det säkert till sig när jag rör mig som vanligt.

Yogan går bra, känns dock lite trögt i kroppen av ovan nämnda anledning. Försöker se bortom det, tittar inåt istället. Känner ett tydligare lugn nu när jag tränat yoga och meditation kontinuerligt så länge. Men så jobbar jag heller inte nu, utsätter mig inte för de dagliga existentiella utmaningarna. Förhoppningsvis är det här en så inrotad vana att det kommer att vara ett mindre problem när jag väl börjar jobba igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.