torsdag 16 april 2009

Att älska

"Att älska är att acceptera även om du inte förstår eller håller med"
En bok av Lise Bourbeau som jag inte läst.
Men titeln väcker just nu följande tankar:
Jag älskar verkligen Lillärtan, men jag förstår inte orsaken till hennes skrik. Idag har det varit en skrikdag för henne, ingenting jag gjort har underlättat för henne. Varken utepromenad eller en stund i bärsjalen. Hon har bara haft ont i magen, varit otröstlig och inte kunnat somna.

Fast nu ikväll gav jag henne spädbarnsmassage under en kvart, det tyckte hon om. Kanske pga att hon låg på skötbordet och distraherat tittade på och pratade med bilderna hon alltid tycker om. Sen ammade jag henne en halvtimme, la henne i sängen och då började hon gråta igen. Då andades jag yogaandning en kvart och hon blev lugn och somnade!!!

Så det finns kanske en framkomlig väg även om jag inte förstår varför jag måste gå den vägen.

1 kommentar:

  1. Oj hoppas att det har blivit bättre nu, Yoga andning kan säkert rensa sinnet på den hopplösa trötthet man ibland känner som småbarnsmamma. Åtminstone till en del och för stunden.......Eller?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.