måndag 27 april 2009

Grävande meditation

Vädret har varit kanon hela helgen, så jag har tillbringat nästan alla dygnets ljusa timmar i trädgården. Har grävt, planterat, klippt kanter, klippt gräsmattan, plockat maskrosor - och emellanåt ammat och fikat. Allt utomhus. Väl stöttad av döttrarna annars hade det inte fungerat.

Som ett tack för att jag stöttar Lillärtan nu när hon bevisligen har kolik fick jag en trädgårdsbuddha i present av min make. Funderar på arrangemanget ute, har just flyttat den mongoliska stenhögen och placerat buddhan i ett lugnt hörn på terassen, mot bakgrund av kryddorna. Inomhus på andra sidan fönstret brukar jag yoga så allt hänger ihop i hörnet. Men buddhan kommer säkert att flytta i takt med att vi förändrar trädgården.

Någon yogamatta har jag inte rullat ut på ett par dagar. Dels torkade den efter en tvätt dels fanns inte tiden. La mig slutligen på shaktimattan igår kväll, och har sovit jättegott i natt! Ryggen känns helt okej idag, men det får allt bli skön yoga ikväll igen :)

2 kommentarer:

  1. Vad fint med en sån hörna i trädgården, jag är så sällan hemma på sommaren , vi brukar flytta ut till en ö när det blir sommarlov. I år blir första året en Yoga matta hänger med i packningen.

    SvaraRadera
  2. Vad inspirerad jag blev när jag såg bilden. Vi har nämligen en plats i trädgården, där vi tidigare hade vår stora damm som nu är tom. Vi har fyllt den med jord och toppat med grus. Nu ser jag framför mig en magnolia, lite bambu och högt gräs, lite salvia och andra kryddor lite stenar och så en Buddha!
    Måste göra en planering på papper och sedan åka och handla växter! Förrseten. Imorse var det smygpremiär för lite yoga i form av solhälsningen. Skönt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.