torsdag 22 januari 2009

Avkopplande promenad

Så avkopplande bara en promenad och dusch kan vara! Nästan meditativt :)

Tre veckor kvar till BF, magen känns mest i vägen även om det just bara är magen... Tack vare all yogaträning har jag hållt mig rörlig, pigg och stark i resten av kroppen.

Vädret kändes milt och vi bestämde oss för att ta ut hunden på promenad. Lilla E i vagnen, bubblandes och pratandes för fullt om vad vi såg och om när hon och bebin ska åka vagn sedan. Solen bröt nästan fram genom den gråa skyn och nere vid ån stannade vi till en stund för att titta och lyssna på det bubblande vattnet som forsar fram.
Lugnt promenerade vi vidare, magen ville mig väl och inte en enda sammandragning kändes under den halvtimme vi var ute.

Väl hemma kröp lilla E till kojs och jag kunde duscha och packa in håret. Det tar mycket energi att duscha, men jag piggnade till ovanligt fort efteråt.

Sitter nu och bloggar med nyponsoppa jämte. Ser fram emot sista gravidyogapasset på lokal i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.