fredag 23 januari 2009

Sista gravidyogapasset på lokal

Igår nådde jag mållinjen, sista gravidyogapasset på lokal före BF! Jag fick tipset att gå kurs i gravidyoga av en kollega, och det har varit värt ansträngningen att ta sig dit varje torsdag. Framför allt uppskattade jag första kursomgången, 2 timmars yoga inklusive pranayama/andning och meditation/yoga nidra.

Jag föredrar ju egentligen mer dynamiska yogaformer, men det var en härlig känsla att dela yogatillfälle med så många andra gravida. Under den första kursomgången var vi mer fokuserade allihop och redan före passet tog man tillfället i akt att sätta eller lägga sig ner och slappna av, bara fokusera inåt.

Det blev väl lite olika i och med att vi bytte kursledare och tonen sattes annorlunda. Men visst blir man besviken när man är van att få 2 timmars kurs och bara får 1,5 sista gångerna :-(

Hemma har jag tränat mer dynamik, fast lugn sådan. Bara att fortsätta så sista veckorna fram till BF! Samt ta tankarna med sig till framtida eskapader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.