torsdag 29 januari 2009

Bli glad och hälsosam

På bloggen http://solhalsning.blogspot.com/ fanns för ett tag sen ett lite kul inlägg om en upphittad lapp med "7 tecken på förändring".
Av någon märklig men i sammanhanget nästan komisk anledning hittar jag 7 punker nedskrivna i en gammal yogabok som jag inte vet var jag har fått ifrån. De kommer här:

7 grundläggande tankegångar för ett glatt och hälsosamt liv
1. Allt är möjligt
2. Om du vill ha något, ge något
3. När du gör ett val ändrar du framtiden
4. Säg inte nej. Följ strömmen
5. Då du önskar något eller uttrycker ett behov sår du ett frö
6. Livet är en resa. Uppskatta varje ögonblick
7. Du finns här av en anledning. Ha trevligt då du upptäcker vad det är

2 kommentarer:

  1. Hittade dej via Yogamamma idag. Gissa om jag blev glatt överraskad att hitta en länk till mej det första jag gör :)
    Vad vi är många i yogan! Roligt!

    SvaraRadera
  2. Jag tog verkligen fasta på din kommentar om gående meditation. Tack. Och tack för en inspirerande blogg. Jag läser dina äldre inlägg också, och gillar verkligen det du skriver.
    Jag hoppas att din fjärde förlossning blir precis så som du vill. Jag hade ju liknande tankar när jag födde Siri och de införlivades helt. Önskar detsamma för dig

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.