måndag 4 maj 2009

Äntligen morgonyoga!

Med veckans händelse i färskt minne har det varit svårt att yoga. Även med vetskapen att yoga gör gott.
Igår morse när jag vaknade kändes det som om botten var nådd, min kropp måste få yoga. Klev upp när alla andra sov kvar och gjorde uppvärmningssekvens och surya namaskar A (3 st)+B (2 st) och satt i halvlotus en lång stund innan det var dags att börja fixa söndagsfrukost. Lillärtan blev utburen efter ett par solhälsningar och låg sen förnöjt på en matta upptill mig och kollade in hur min kropp vaknade till liv. Samt själen tinade upp en smula :)

Framåt kvällen hamnade jag på shaktimattan och sov sen gott under natten. Idag invigde jag min allestädes cyklande man på samma matta, den gjorde ont tyckte han spontant ;)

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig morgonstart du fick.
    Du är så duktig som tar fram yogan i vardagen så som du gör.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att orosmolnen lättat lite (?) så du kan yoga igen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.