tisdag 26 maj 2009

Börja om från början

Drygt 3 månader har gått sen jag födde lillärtan!
Tog mina första löpsteg på ett år igår. Det var inte speciellt häftigt...
All pranayama har dock medfört att mitt flås är extremt bra! Den förväntade lungkrampen uteblev, men istället hade jag ont i magen på utvägen och ont i benen på hemvägen. Joggade försiktigt 10 minuter i 3 omgångar med 2 minuters promenad emellan. Det var extremt jobbigt att lyfta benen och ta mig framåt, och jag tvingades istället fokusera bara på andningen för att överhuvudtaget genomlida detta.

Tacka vet jag yoga! Bara rulla ut och ställa sig på mattan.
Men min kropp behöver konditionsträningen så jag måste genomlida nybörjarprogrammet för löpare. Igen. Känns som om jag har varit här förut... Fast det är lugnt, tar en dag i taget. Behöver inte känna någon press att springa en mil förrän sent i sommar :)

Och igår kväll la jag mig på shaktimattan för total avslappning. Verkligen en räddare i nöden!

3 kommentarer:

  1. Det låter härligt och jobbigt.
    Håller med, tacka vet jag yoga...
    Men tyvärr behöver man flåset ibland.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Coolt med pranayama!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Som sagt - det är jobbigt första veckorna sedan blir kodisen superbra!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.