lördag 16 maj 2009

MamaYoga

Har morgonyogat med min mamma idag.
Det gick över all förväntan!
Men vig kände hon sig inte först (speciellt inte när hon sneglade mot mig) och det var inte helt lätt att instruera henne jämfört med döttrarna.
Efter ett par försiktiga solhälsningar, en stående position och en liggande framåtfällning, samt avslutning kände hon sig rörligare i ryggen och piggare än på länge. Hon kommenterade introduktionen med "promenader ger ju faktiskt inte allt". Kanske har jag ändå lyckats så ett yogafrö här?!?

Nu har hon sneglat på min shaktimatta och är mycket sugen på att prova den... Qul!!!

2 kommentarer:

  1. jag har fått min mamma att testa spikmattan. Två gånger. Däremot har vi inte yogat tillsammans. Men det vore kanske en idé att göra det. Hon verkar faktiskt riktigt nyfiken.
    Spikmattan gillade hon dock inte...hon tyckte inte att det kändes alls...men, men, alla kan ju inte vara lika lyriska till den.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!
    jag försöker få min man att testa lite med mig men han vill inte. Fast just nu är jag jättenöjd att han lagar mat istället, så att jag kan yoga på kvällen :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.