måndag 11 maj 2009

Veckans tema: stående och balanser

Mitt yogamål nu efter graviditeten är att träna viryayoga på nivå I fram till vecka 26. Den här veckan är vecka 20, så återstår ett par veckor tills jag tar nästa steg.
Väljer nu att fokusera olika moduler under dessa återstående veckor på nivån.
Den här veckan fokuserar jag på stående stående positioner och balanser.
Såväl flödet, smådetaljer och variationer som sanskrit.

Fram till vecka 20 har jag jobbat med kortare sekvenser, och väntat på att magen ska återgå till normal form. Gör nu sedvanliga plankan Chaturanga, det funkar sådär för än så länge är inte armstyrkan vad den borde vara. Men Rom byggdes ju som bekant inte på en dag, så jag tar det coolt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.