torsdag 21 maj 2009

Årets blöta utmaning

Min simmande dotter har kommit med årets blöta utmaning åt mig:
Super Master Freestyle 2009

Vilket innebär att jag ska:
*lära mig simma crawl inklusive göra crawlvändning (under vatten)
samt
*klara av ryggsim inklusive en riktigt utförd ryggsimsvändning
*Tidsmål för 100 meter bröstsim (riktigt utfört): 1.50.63 (50 meters bassäng)

Simträningen startar när vårt utebad med 50-metersbassäng öppnar i juni. Jag har fram tills utebadsäsongen är över på mig. Dottern meddelar att det längre fram kan komma eventuella kvaltider till nästa nivå.

Hur ska detta gå? Jag lärde mig simma först när jag var 12 år, och tills för ett par år sen var min största skräck att dyka under vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.