fredag 2 oktober 2009

Allt ordnar sig Dag 5

Plötsligt faller alla pusselbitar på plats, nästan samtidigt. Av sig själv.

*Ryggen är läkt! Foten är bara pytteöm så snart kan jag testa nya dojjor på löplabbet.

*Har hittat kapockfyllning till försäljning i Lund. Snart finns en hemsydd zafu i mitt hem!

*Får jobba så som jag önskar nästa år, kanon med tanke på yogalärarutbildningen :)

*Lillärtan somnade precis när det var läge för mig att träna

Före dagens 5 surya namaskar satt jag 12 andetag i virasana. Det spände lite i vänster fot men bara så jag kände att den fanns där. Efter 5 härliga långsamma solhälsningar gjorde jag stående positioner: utthita uttanasana, utthita anjaneyasana, parsvottanasana, parivrtta parsvakonasana, prasarita padottanasana A, utthita parsvakonasana, utthita trikonasana, virabhadrasana II, padangusthasana och padahastasana.

Jag gjorde en balansposition: natarajasana. Stärkt av att det känns bra tänkte jag att jag skulle köra lite armbalanser men det fattades en bit till: parsva bakasana och bakasana. Armstyrkan och bukstyrkan ligger fortfarande efter nu 8 månader efter graviditeten..

Jag tog revansch i navasana, urdhva dhanurasana vilande på huvudet och sköna janu sirsasana. Avslutade med ardha sambala sirsasana, supta baddha konasana, liggande twist, sambala sarvangasana, halasana, uttana padasana och en lång skön savasana.

Vilken laddning inför helgens prövningar dvs tråkigt väder enl prognos.. Dagens yogapass inleddes med sol till solhälsningarna, regn och hagel till asanas, och lagom till avslutningen bröt solen återigen de gråa regnmolnen hälsandes Helle 2.0 till återstoden av dagen!

4 kommentarer:

  1. Så härligt med bäbisar som somnar precis när man ska träna! Vilket bra yogapass du fick till. Do your practise and all is coming..

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken practice du hade idag! Härligt.

    Och bolster är under tillverkning, det låter ju toppen - du kommer att ha massor av nytta av det!

    SvaraRadera
  3. Vilket grymt pass. Vad snällt av Ärtan att hon sov och att du äntligen fick det efterlängtade längra stunden på mattan.
    Man blir ju nästan sugen på ett barn till så man kan vara mammaledig, yoga sy och studera....
    Kramis

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.