måndag 12 oktober 2009

Detoxdag 1 av 4

Jag har aldrig kunnat banta, därför är varje sånt här försök en sann prövning... Jag behöver heller inte gå ner i vikt, men min man gör och jag har idag påbörjat detox för att få bort lite av sommarens upplagrade skräpprodukter.

PLUS
Min frukost kändes helt okej; ett stort glas vatten med en pressad citron och en matsked socker för att sätta tonen på detoxen. Åt naturell yoghurt och en skivad banan, till detta Yogi-te för jag kände mig redan frusen. Ärtan som var hemma från dagis, och jag hade päronstund på förmiddagen. Skar bitar från 2 olika sorters päron och åt omväxlande från båda. Positivt att få äta så mycket frukt! Har ätit en rejäl portion grönsallad, gurka och morot vilket kändes som ett gott avslut på såväl lunchen som middagen.

MINUS
Till programmet får man inte lägga något, men jag tar mer än glädjeligen bort spenaten. Det känns omöjligt att få i sig 5 dl kokt spenat på en dag, inte ens om man blandar det med råris. Fick i mig 1 dl, sen tog det bara stopp. Är van vid mer varierad mat, så det känns lite trist att behöva äta samma sak till såväl lunch som middag. Har sprungit på toaletten typ hela dagen, urinen är helt genomskinlig och magen körig. Så totalt sett känns dagen som lite av en prövning, men det är mest pga att båda småtjejerna går hemma och är förkylda och gnälliga, inte av detoxens upplägg som sådant.

Men jag mår varken illa eller är hungrig, och över lag känns det ju rätt så fint. Och min man är nöjd, han har ju varit på jobbet hela dagen och det är nog en annan typ av utmaning när man kör detox :) Har inte tränat någonting idag frånsett två raska lite längre promenader med hunden. Känner mig stark och pigg i kroppen!!!

2 kommentarer:

  1. Är med skräckblandad förtjusning jag läser om detox - å ena sidan skulle jag gärna göra nåt liknande själv, men å andra sidan vet jag inte vad/om jag vill :) Tror att jag vet när det är dags och då kör jag bara på, men tillsvidare följer jag fascinerat andras detoxar.

    Fast ibland känner jag det som att jag redan detoxar via yogan. Genom svettningen och känslan av renhet efteråt. Yogar jag intensivt, så äter/lever jag automatiskt renare.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar i och för sig spenat men att äta det flera dagar i rad...nja. Spännande att höra hur du mår när det hela är klart! Good luck!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.