måndag 5 oktober 2009

Armar och mage 1

Peppad av förra veckans surya namaskara A inledde jag dagens pass med 3 A och 2 B innan jag gick över på dagens verkliga utmaningar för armar och ben. Då jag haft problem med ryggen så länge har jag undvikt sådana asanas de senaste månaderna.

Dessa blev dagens utmaningar:
Eka pada adho mukha svanasana
Pincha mayurasana (prep.)
Armbågsplankan
Parivrtta ardha navasana (mod.)
Navasana mod.
Parsva kumbhakasana (mod.)
Första steget till Bakasana
Rock the baby
Första steget till Eka hasta bhujasana

Klart svettigt för min del... Men skönt! Jag fixade Navasana idag, inger hopp inför morgondagens hathayoga där jag misslyckades sist...

1 kommentar:

  1. Bra kämpat! Navasana är krävande, men samtidigt underbar att stanna i. I yogan lär vi oss att vara tacksamma även när passet inte känns 100%. Lycka till med hatha!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.