torsdag 22 oktober 2009

Förväntningar på chakror

Läste just programmet för viryayogaworkshopen med Josephine Selander i Höllviken nästa veckoslut. Läs och dröm. Jag läser, drömmer och längtar.

Fredag kväll:
Introduktion till chakrasystemet
Rotchakrat: grundning och bas
Svadhistana chakra: asana, andning och vinyasor

Lördag fm:
Manipura chakra: kraftchakrat och stående positioner
Hjärtchakrat och tredje ögats insikter: balanser och armbalanser
Kronchakrat och inversioner

Lördag em:
Världen mellan rotchakrat och kronchakrat: framåtfällningar och chakrameditation

Söndag fm:
Yoga loss i alla chakrorna med sköna virya-vinyasaflöden
Fördjupa upplevelsen i höftöppnare och bakåtböjningar med höft- hjärt och halschakrorna

4 kommentarer:

  1. Så intressant! Det ryser i mej!

    SvaraRadera
  2. Med risk att avslöja min "oyogiskhet" blir jag riktigt avundsjuk... Jag hade gärna gått, men kommer precis hem från en veckolång arbetsresa och behöver nog komma till mannens undsättning just denna helg. Får sikta på nästa gång...

    Jag hoppas (och tror) det blir underbart!

    SvaraRadera
  3. Mmm, låter riktigt intressant!

    SvaraRadera
  4. Fördjupad kunskap on chakrorna är alltid välkommet. Berätta gärna om dina upplevelser efter ws. Ha en givande ws-helg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.