tisdag 27 oktober 2009

En säck kapock


Bild från zafu.net
Äntligen har jag fått tag på kapockfyllning. Fast den fanns i Lund krävde det lite logistik att fixa. Men i kvällsmörkret har jag idag burit en enorm säck genom centrala Lund, på mörka gränder bakom Domkyrkan... I morgon ska jag börja skissa på zafun/bolstret och med lite tur hinner jag börja stoppa! Ser verkligen fram emot att ta min zafu i bruk. Bildbevis kommer så fort jag är klar!

Nyss hemkommen är jag även från hathayoga. Mindre lyckat första försök till bakasana, men hellyckad urdhva danurasana! Ge och ta!

6 kommentarer:

  1. Ser fram emot bildbeviset :0)

    SvaraRadera
  2. Oh, lycka till med bolstret! Det är en underbar support i massor av asanas - du kommer ha enorm nytta av det!

    SvaraRadera
  3. Åh jag är jättenyfiken! Ser fram emot bilden!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tänkte på dig i helgen på workshopen då vi gjorde två asana med filthögar (brist på bolster) Ett ligger på bolstern med hela huvudet och ryggen. rumpan på mattan, benen i Baddha konasana. 2. Bolstern mot väggen på längden, rumpan på bolstern och mot väggen, benen likaså. resten av kroppen på golvet.
    Åh så skönt och då tänkte jag att jag skulle fråga di hur det gick med ditt projekt. Skicka gärna mönster mm. ¨
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är så härligt när man får till en riktigt bra urdhva danurasana! Det kan jag leva på i flera dagar efteråt.. Rapportera gärna om hur du använder ditt bolster. Kan tänka mig att det är bra när man har stela höfter som jag har ibland:-)

    SvaraRadera
  6. Oj, vet inte ens vad zafu är för något men ser framemot att se färdigt resultat!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.