söndag 23 augusti 2009

Löparhelg

Eller ska jag skriva jogginghelg? För det var ju så det var. Läste för längesen om skillnaden mellan jogging och löpning, men spelar det roll egentligen? För mig som yogini är det känslan i allt som är det centrala!

Hursomhaver testade jag 3 km igår (lördag) för att känna ifall det överhuvudtaget gick att springa med knappt hopläkta skavsår, men compeedad tog jag mig runt utan problem! Hade med podden så efteråt låg jag i skuggan av ett träd, kände brisen fläkta över mig och gjorde ett Yoga Nidra pass. Bara för att det är så skönt att avsluta ett intensivt pass med.

Idag (söndag) sprang jag två 3 km rundor. Hade tänkt mig 5 km egentligen, men var tvungen att knåpa ihop det så här eftersom småtjejerna var på lekplatsen... Först sprang jag och V 3 km förV ville inte springa själv, sen gick V till lekplatsen med de små och bytte av min man som stack iväg på sin runda, jag fortsatte 3 km till och sedan pustade jag ut vid naturum tillsammans med V och småtjejerna och väntade på min man. Lite krångligt kan tyckas, men så fick vi ju träna allihop och de små kom ut i naturen!

Det känns bra i kroppen, och det kändes bra att springa 6 km. Inte går det fort, men så snart någon storfräsare springer om mig, tänker jag att den där har iallafall inte behövt hämta sig från 4 graviditeter...

1 kommentar:

  1. Bra kämpat! Med småbarn krävs det lite extra organiserande för att få sig en ensam stund. Nästa gång du blir omsprungen kan du tänka på mig som beundrar varje löpares uthållighet. Steget till löpbanan känns avlägset, även om man aldrig ska säga aldrig.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.