onsdag 19 augusti 2009

Nya utmaningar

Terminsstart och tillika dagisstart. Virusbyte för barnen. Redan första dagarna på dagis drog Ärtan hem trist förkylningsvirus, så nu är Lillärtan snorig. Nätterna är rena pinan, hon vaknar stup i kvarten, jag pluggar i nappen och stoppar om, hinner precis somna om tills hon vaknar igen... Nya sängen har kommit, och jag verkar ha lätt för att somna om i den, haha, eller är det att jag är så otroligt trött.

Fallit tillbaks på vanan sedan i våras att kvällsyoga, speciellt nu när det är förkylningsvirus i familjen och pipigt större delen av dygnet. Jag älskar min egen stund när det nu börjar bli mörkare och jag kan tända ljus och njuta dubbelt av såväl levande ljus som yoga! Lucky me!

Har funnit nya utmaningar i Bakasana, Tranan, där min armstyrka inte räcker till mycket. Men det är en spännande asana.
Balanserar i Garudasana samt Ardha Chandrasana där jag märker stora skillnader mellan höger och vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.