tisdag 11 augusti 2009

Morgonyoga

Efter en så gott som sömnlös natt efter energislukande tonårsdiskussioner och timtals långt åskväder klev jag upp ur vår ryggplågande säng. "Klev" är kanske att ta i, jag snarare kröp, böjd av ryggvärk.

Rullade ut yogamattan, satt i en skön hjälteställning och kände ryggen balansera sig. De första solhälsningarna var fruktansvärt stela, när jag skulle resa mig upp i tadasana varje gång så svarade inte kroppen mer än som ett gångjärn som inte ville öppna sig.

Skam den som ger sig, jag gav min kropp och själ den tid den behövde. Efter 20 minuters asanor och andningsövningar var jag så gott som ny igen, och jag kände blod och energi strömma genom de igensatta ryggmusklerna. Helt fantastiskt! Jag älskar min yoga!

2 kommentarer:

  1. Jamenvisst! Och det fantastiska är att yogan tycks komma till oss när vi är som mest tröga (på flera sätt). Ha en superdag!

    SvaraRadera
  2. Knappt en månad sedan upplevde jag samma fenomen av att sova i "fel" säng. Vilken lycka att ha yogan att vända sig till, i med- och motström. Yogan belönar alltid kroppen från topp till tå. Hela paketet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.