måndag 24 augusti 2009

Yoga för ryggen

Dras med min sega rygg. Faktiskt ett litet hinder mot mitt vanliga yogaflyt.
Nu är det prio rygg som gäller. Testat lilla ryggprogrammet med bara 5 övningar.
Stående ryggsträck Uttanasana var skön som alltid.
Gunga och rulla på ryggen hoprullad som en boll gjorde jag mycket på gravidyogan, fast bara från sida till sida. Rulla i längsled var en häftig upplevelse, jag kunde känna hur ryggen lössgjordes efter hand.
Liggande twist Universalpositionen är också en gammal bekant.
Kålmasken blev jag inte klok på. Jag förstår tanken med övningen, men hade svårt att komma upp med ryggen i vinkel samtidigt som bröstkorgen var kvar i mattan och knäna och underben inte fick byta läge... Det blev någonting i rätt riktning iallafall.
Avslutade med en stunds avslappning i Haren. Pannan vilade tungt i mattan och det kändes en behaglig värmeökning i ryggen.

2 kommentarer:

  1. Vi måste ta hand om våra ryggar, de ska vara med oss länge, länge än!

    SvaraRadera
  2. Tycker att hunden, adho mukka svasana, hjälpt mig oerhört mycket med mina ryggproblem och även nacken. Lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.