fredag 11 september 2009

Försiktigt öppna upp

Har just provat lite yoga inspirerat av Ninas Öppna upp. Solhälsningarna jag gjorde som inledning kände jag mig lite allmänt öm i.
Malasana var första gången jag provade men det blev ett skönt gung även om jag inte kom speciellt långt.
Utthita Hasta Padangusthasana var jag vigare i än vad jag varit tidigare, kul!
Eka Pada Rajakapotasana är annars en favorit, den gjorde bara ont i träningsvärkströtta ryggslutet idag.
Baddha Konasana var skön och jag kände att ryggen var jättelåååång och rak!
Upavista Konasana var inte så skön för jag kunde i princip bara sitta upprätt och kolla mot taket.
Men men inget ont som inte har nåt gott med sig, blodflödet kommer härligt igång i ryggen nu!

Ha en jätteskön dag!

3 kommentarer:

  1. Roligt att du nappade på Öppna upp! Tycker det är sköna asanas, även om en del kräver lite djupare andning - å andra sidan låter inte mjukheten vänta på sig. Namaste.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du tog steget fullt ut och satsade tid på öppnande asanas. Nina kan minsann inspirera.

    SvaraRadera
  3. Lycka till nu med den nya ryggen!
    Har du sett att det är ett ashtanga pass den 26 september i Lund med hatha på eftermiddagen?
    Jag ska försöka gå och Alexandra (A brandt industri) vore kul att ses!
    Kram anna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.