tisdag 22 september 2009

Några steg framåt

Håller mig i stillhet med min vänsterfot. Enda aktiviteterna är promenaden till och från dagis. Tur att jag inte jobbar nu så jag kan läka ordentligt :)

Yogar gör jag såklart! Yogan hjälper mig att sträcka ut foten, och instabil är den inte bara öm och det gör rejält ont, sådär så tårarna nästan tittar fram. Den senaste veckan har jag yogat tre långa pass minst en timme långa och jag är jättestolt! Det är så här jag önskar att min yogavecka kan se ut alltid, tre-fyra minst timmeslånga pass skapar ett skönt välbefinnande hos mig! Hur mycket vill ni andra yoga för att det ska kännas bra? Om jag yogar ett pass per vecka är det naturligtvis för lite, men bättre lite än inget.

Ikväll är det min yogatisdag!!! Hurra!

3 kommentarer:

  1. Bra att du vill yoga ordentligt mer än en gång per vecka. Ditt mål är att öka veckopassen. Så länge det sker regelbundet kommer du att inse när kroppen vill ha mera och själen meddelar vad som saknas. Det fina med yogan är att samvetet inte drabbas. Vare sig du yogar 5, 45 eller 90 minuter.
    Jag försöker att morgonyoga 30-40 minuter under vardagar. Sen deltar jag i vinyasa-(onsdag)och ashtangapass(söndag)däröver. För tillfället känns detta system bra.

    SvaraRadera
  2. Jag "borde" göra mer, den klassiska.... Men i verklighet blir det såhär: 1 gång i veckan är minimum (1-1½ timmar). Jag är nöjd om jag fixar 2 ggr i veckan, vilket oftast blir fallet. 3-4 gånger vore drömmen, men jag skulle nog lätt börja känna mig halvt ihjälstressad om jag tvingade mig själv till det.

    Jag håller med Sue och har bara alldeles nyligen förstått att det är bättre med kortare pass som blir av än att känna ångest för att inte hinna med mer. Namasté

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag försöker Yoga varje morgon, är jag ledig blir det ca 35-40 min och jobbar jag blir det solhälsningar ca 10-20 min. Visst var det du som gjorde så en gång med din ashtanga träning att du delade upp den ?? Jag har gjort så nu att jag lite delat upp den för att känna att jag har tid att fördjupa de olika delarna. Sen deltar jag i Hatha Yoga 90 på torsdagar och så är det tänkt att jag ska fortsätta på Yoga studion med ashtanga 90 min på söndagar, bara jag skulle komma mig dit nångång, dumma skiften sätter stopp för det. Men snart är det färdig skiftat här :0)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.