onsdag 9 september 2009

Min yogatisdag

Mirakulöst nog rörligare rygg på gårdagskvällens hathayoga. Jag hann med en stunds uppmjukande asanas på eftermiddagen hemma, och direkt före passets början. Laddade med dubbla yogamattor då jag haft "golvkänning" vid rullningsövning.
Det var en skön känsla att bara fokusera inåt och stänga av hela världen utanför. Vi fick till uppgift att känna efter kota efter kota längs hela ryggen, nerifrån och upp och ner igen. Det var en nyttig övning att flytta fokus, då mitt fokus ju den sista tiden legat på just det ömma i korsryggen. Nu kunde jag lägga lika stor medvetenhet vid resten av ryggen och till och med för en stund "glömma bort" korset.
Till min förvåning klarade jag såväl lilla navasana, sarvangasana, matyasana och halasana. Med ryggkänsla naturligtvis, men det var inte som att gå in i en omöjlig vägg denna vecka. Hade så gärna gått upp i urdhva dhanurasana med men det vågar jag inte före naprapatbehandlingen.
I savasana kände jag hela höftpartiet som ett par kilo stekt dallrande fläsk, men känslan övergick till ett skönt burr efter avslappningen.

I morgon är det upp till bevis hos Naprapat-Fredde: vad har hänt i min rygg?
To be continued...

1 kommentar:

  1. Spännande det där med att flytta fokus i kroppen och att vissa saker övergår till något annat! Du verkar ändå skönt kroppsmedveten. Ha det bra hos naprapaten!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.