måndag 28 september 2009

Rusk Dag 1

Minst 5 Surya Namaskara A om dagen i en vecka utmaning från Anna. Klart jag hakade på! Redan igår kväll när jag egentligen packat ihop för kvällen rullade jag ut min matta och gjorde 5 Chandra Namaskara.

Nu på morgonen har jag lämnat på dagis i ruskvädret, lagt lillärtan för hennes förmiddagslur och har just gjort härliga 6 Surya Namaskara A. Riktigt känner hur syret rusar in i lungorna och ut i blodet och fyller hela mig med ny energi! Solen tittade fram ur det genomgrå täcket under min yogastund, tack Anna för inspiration!



Nu blir det testund med härliga Ruska från Arabia som jag ropat hem på auktion :)

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat! Ett stort steg.
    Din rygg är evigt tacksam. Musklerna har fått träning utan att stressa ryggraden, eventuella spänningar i korsryggen är ett minne blott, du har vårdat "diskarna", stärkt lederna och förbättrat blodcirkulationen. Grattis!
    Några asanas och effekten är enorm.

    SvaraRadera
  2. Åh, Ruska! Jag har även serien med både tekoppar, kanna och lite smått & gott. En servis som jag älskar att plocka fram när det är tetajm á la höst :)

    Härligt med solhälsningsutmaningen! Det brukar rycka upp en ur ev. yogadvala när rätt utmaning ramlar över en. Eller så får man den uppryckning man helt enkelt behöver. Om Shanti.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.