fredag 11 september 2009

Ny rygg

Ja så kändes det precis när jag kom ut från den gode naprapaten igår. Jag hade inget ont i ryggen över huvudtaget :) Promenerade en timme på stan med barnvagnen och det kändes jättebra.
Fredde kontstaterade att min breda ryggmuskel var spänd, och han masserade ett antal triggerpunkter för att öka blodflödet och få bort skräpprodukter. Mitt bäcken var tydligen inte så öppet som det borde vara, så det fick sig ett rejält tryck när jag låg på sidan. Det är ju stora muskelpaket i ryggen som egentligen inte gör någon nytta mer än bara finns där och annekterar till andra mer rörliga muskler.
Nu ska jag tänka såväl mage som rygg i det mesta jag gör innan jag går på återbesök om ett par veckor. Jag blev uppmuntrad att inte göra några situps (inga problem för mig), fokusera på att spänna uddijana bandha inför ansträngning.
Det ska bli spännande att göra yoga med den nya ryggen :) Idag har jag dock en förväntad träningsvärk i större delen av ryggen, men jag kan åtminstone hålla min hållning och det gör inte skitont när jag nyser (vilket har varit ett faktum de senaste veckorna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.