tisdag 15 september 2009

Härliga rygg

Iväg på hathayoga nu ikväll, min yogastund på lokal under veckan. Bara jag, inga barn :)

Idag fokuserade vi på:
Virabhadrasana I
Balasana
Setu Bandha Sarvangasana
Nästan en fullkomlig Urdhva Dhanurasana, tack goa ryggen för den!!!
Parivritta Utkatasana
Sköna vridningen Ardha Matsyendrasana
En magdallrig Navasana
Supta Virasana
Upavishta Konasana
Halasana
Salamba Sarvangasana
Matsyasana
och Savasana

Kände mig härligt öppen i rygg och bäcken hela passet. Sååå skönt med lugna djupa asanas som ytterligare ökade min rörlighet :)
En tjej på klassen tyckte det var för lite meditationsinslag, det kan delvis vara rätt men jag tycker det känns mer centralt nu i början att få ordentlig assistans i asanas. Tiden räcker ju tyvärr inte till allting.

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.