tisdag 22 september 2009

Vikarie på yogan

Ikväll hade vi vikarie på yogan, det blev nog en positiv överraskning för alla på klassen! Iallafall lät det så på kommentarerna efteråt.
Inledningen var lite snackig, på amerikanskt vis och jag kände att jag fick verkligen anstränga mig för att stänga av hennes inledande prat.

Vi jobbade inte med en enda solhälsning, så det kändes lite avigt till en början. Men instruktören hade mycket genomtänkta asanas där vi fick sträcka ut i fulla drag.

Hon fokuserade på öppningar, som jag tänkte tipsa er om!
Med hjälp av ett block stagade vi upp ryggen i ryggläge, dels i korsryggen som förberedelse för bryggan, dels precis under skulderbladen för att öppna upp bröstryggen. Det var härliga asanas där öppningen blev stadig och skön!
Vi jobbade också med skärp som sattes runt midjan och under fötterna när vi satt i baddha konasana, sen la vi oss bakåt i supta baddha konasana på en hoprullad filt och kände att höfterna öppnade upp hur mycket som helst!

Det var lite reflektioner, nu är timmen sen och jag måste i säng. Känner att kroppen och kärnan fått en skön genomgång, så nog är det nyttigt med vikarie. Man tränas i att se inåt från andra perspektiv med lite andra medel.

Om Shanti!

1 kommentar:

  1. Det öppnar vyerna att få yoga för/med olika personer. Snabbt blir man bekväm med sin "egna" lärare. Det viktigaste är att se varje persons styrkor.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.