söndag 15 februari 2009

Ett kärleksbarn på Alla hjärtans dag

Hade onda men oregelbundna förvärkar hela fredags kväll. Lyckades distrahera dem bra med Let's Dance. Kl 01 gick vattnet och halv 3 var vi på förlossningen. Då var jag redan öppen till hälften så det hade gått i rasande fart. Kl 0445 föddes vår lilla ärta, då hade jag hunnit använda nästan hela det komplementära smärtprogrammet; varm dusch, rörelse, vila mot saccosäck, massage, akupunktur, vetevärmare, varma tvättlappar, kall handduk, och inte minst medveten andning vid varje värk igenom. Det är helt otroligt vilken bra effekt koncentration på andningen hade, även om jag nu hade ett intensivt och snabbt förlossningsförlopp.
Födde upprätt på förlossningspall, min man satt bakom mig så jag kunde luta mig mot honom.

Hade ett bra teamarbete med min man, den fantastiska och hela tiden närvarande barnmorskan samt undersköterskan!!! Är jättenöjd med allt och är redan på väg att återhämta mig.

I stunden ligger lillärtan i sele mot mitt hjärta, sovit har jag gjort alldeles för lite men det rättar nog till sig vad det lider. Surfar på de höga hormonerna så länge.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS! Så underbart ljuvligt! HURRA!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din lilla gobit! Vilken perfekt dag att födas på :)

    SvaraRadera
  3. Nämen så härligt!
    Jag hade det på känn. Lillärta, vilket fint smeknamn. Och hon är ju sötast av av söta. Så härligt att det gick bra och att det blev en fin förlossning
    annayoga

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.