onsdag 25 februari 2009

Hur få till yoga så tidigt?

Svar på era fina kommentarer kräver ett eget inlägg...

Ja hur får jag in yogan? Lite lustigt att jag går iklädd thaibyxor hela dagarna i väntan på att komma i mina vanliga brallor. När lillärtan somnar vet jag att jag åtminstone kan yoga 10-15 minuter innan hon vaknar. Igår och idag har hon sovit flera timmar mitt på dagen, men det där vet man ju aldrig...

Klart att det är jobbigt med blödningarna, men en öm rygg är värre vilket jag inte kan vila bort (blir ju bara värre).

Sedan mitt första barn som hade kolik har det blivit till en vana att fokusera på något eget för att samla kraft och i vissa lägen härda ut.Tofslan hade kolik och då pluggade jag en forskningsöverbryggande kurs på distans. Vifslan sov bra och jag kunde plugga franska med Utbildningsradion. Ärtan sov oxå bra och då tränade jag yoga liksom nu.

De äldsta tjejerna är 13 & 14 så jag får rätt mycket avlastning av dom när de har tid. Inte så stökigt som i andra storfamiljer skulle jag tro...

Dessutom, jag har aldrig yogat så lugnt som jag gör nu.... Faktiskt lugnare tempo än vid gravidyogan ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.