onsdag 11 februari 2009

Lista - när jag ändå väntar

När jag ändå väntar kan jag lika gärna fylla i en lista… Tack för idéen:
Hälsingemamma Yogamamman Attblimamma
Då kör vi!

ACCESSOARER
Väska: Esprit baguetteväska inhandlad på Kastrups flygplats
Plånbok: Mörkbrun i skinn, från Portugal?
Solglasögon: Kenneth Cole, New York. Stora, lilatonade glas
TEKNIK
Mobiltelefon: SonyEricsson
Tv: Stor och platt dock ej på väggen
Dator: ASUS där fläkten har kört sina bästa dagar. Ska bytas
BADRUM
Tandkräm: Colgate
Tvål: Dove
Hårprodukt: Landoll Terra Nashi. En italiensk produkt som enligt min frisör är gjord av jord. Brunt platt fodral, ser ut som en CD
Huvudvärkstablett: Panodil
Doft: Många olika, favvo är Cacharels AmorAmor
Hudkräm: Åhléns spa hudlotion
Till ansiktet: Garnier Ultra Lift
Schampo: Nässelschampo (jo du läste rätt – min moster är med i
Sällskapet Nellorna) alternerat med Schwarzkopf Gliss
Balsam: Schwarzkopf Gliss
MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Bubblar vårt eget kranvatten. Helst med en limeskiva i glaset.
Vin: Ja tack, rött som vitt
Bröd: Bakar mycket hemma, vanligast med recept från Anna & Fanny Bergenström
Choklad: Mörk helst 75 %
HEMMA
Säng: IKEA.
Lakan: IKEA och Lexington, enbart bomullslakan
Porslin: Ikea, Höganäs, släktservis samt Bing & Gröndahl Blanche. Vin ur vinremmare inköpta på Gärsnäs Möbler eller ett par jätteglas som vi fick i bröllopspresent av min mans kollegor. Kaffemuggar inköpta på Vikingamarknaden i Foteviken, samma som förekommer i Arn-filmerna!!!
FÄRDMEDEL
Bil: VolvoFlygbolag: Inget specifikt, åker gärna tåg. Har åkt Transsibiriska Järnvägen.
Taxibolag: Taxi Skåne
MEDIA
Magasin: Har ingen prenumeration i stunden.
Tv-kanal: SVT och TV4
Dagstidning: Sydsvenskan, men den suger verkligen mht källhänvisning och stilistik
Sajt: DN och SvD på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.