söndag 22 februari 2009

MammaBaby Yoga

Rullade ut mattan för en timmes MammaBaby Yoga idag. Kändes skönt och samtidigt jobbigt. En lite nygammal känsla att kämpa, för gravidyogan har ju egentligen inte varit jobbig.
Var lika härligt att göra såväl plankan som kobran, som att göra plogen och skulderstående.

Men det är mycket kvar att göra med kroppen innan den är formad som innan graviditeten, skinnet hänger lite varstans (inte minst vid skulderstående...). Har 8 kilon kvar att gå ner, och åtskilliga byxstorlekar. Just nu har jag fortfarande gravidjeans när jag är utomhus, men tack och lov för thaibyxor som jag snör utanpå mina craftbrallor när jag nu går hemma och softar. Jag längtar efter mina jeans...

Summa sumarum känns det inte dumt att på nytt vara igång med lite mer riktig yoga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.