onsdag 18 februari 2009

Uppvärmning av ömma ryggen

Mår väl med långsam kropp så här 4 dagar efter förlossning. Mjölken rinner till och är således svullen framtill... Sover hyfsat under natten, gäller att använda amningsstunderna till total avslappning :)

Efter att lilla vackra dottern somnat rullade jag ut mattan och körde en mycket försiktig 15 min uppvärmningssekvens Virya A. Stannade 10 andetag i varje position och kände efter hur kroppen nu känns. Baksidan av överarmarna, benen och ryggen kändes mest ömma, och jag spann som en katt när jag sträckte ut de längtande musklerna. I varje position fokuserade jag på mulha bandha, gjorde försiktiga knipövningar.

Återstår att ta en stunds meditation. Försöker göra detta ett par gånger per dag utan att sitta på meditationskudden, tex när dottern precis somnat eller vid amning. Jag har nog lyckats plantera in en god vana under graviditeten, för djupavspänningen finns aldrig långt bort.

4 kommentarer:

  1. Grattis till Lilla Dottern! och grattis till att yogan är närvarande hela tiden!

    SvaraRadera
  2. Stort varmt och ljuvligt härligt grattis från mig till din lilla dotter. Vad fin hon är. Och vad fin du är. Och vad fint att yogan är så närvärande hela tiden.
    Härligt att du hade en sån bra förlossning oxå.
    NJUT!

    SvaraRadera
  3. Go girl, redan på mattan!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.