tisdag 3 februari 2009

Intermittent yoga

Har du prövat intermittent yoga någon gång? Det fick jag göra idag då jag satsade på ett entimmespass. Lilla E, två år, var nöjd med på yogan ungefär en halvtimme och lekte vid sidan om mig, runt mig, och under mig när jag gjorde hunden.

Sen var det dags att springa med henne på pottan, hälla upp nyponsoppa, torka upp soppa, byta tröja, springa med henne på pottan, dammsuga en massa små korn som lyckats rymma ur en behållare mm. Blev många tillbakagångar och återfokus på träningen. Men hellre intermittent yoga än ingen alls.

Nu efter lunch satte jag mig för att meditera tjugo minuter, efter halva tiden ringer det på dörren och jag får ragla mig upp. Jo, jag hade lyckats nå ett halvsovande stadium - JIPPIEE! Trist bli störd men det var sååå skönt att få ett bevis på att jag är på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.