torsdag 19 februari 2009

Tyst i huset

Min man tar ut pappadagar nu, men så här mitt på dagen när båda lilltjejerna sover passar han på att leta skånska skidspår då snön ännu ligger. Idag skickade jag iväg honom till en golfbana ett par mil bort där jag har hört att de brukar lägga ut spår. Han blir nog borta en bra stund...

Tycker det är skönt att slippa ge sig ut i kalla vädret, jag är en sann hemmakatt. Har gjort samma yogasekvens som igår inklusive 10 minuters andningsfokus. Med 10 andetag i varje asana tog yogan en kvart... och det ska vara ett uppvärmningsprogram enbart - ni förstår hur lugnt jag tar det....
Det känns märkligt att vara ensam om sin kropp igen, men samtidigt skönt att kunna fokusera bara på sig själv! Jag är övertygad om att jag blir en bättre mor om jag får vila i mitt inre en liten stund varje dag.

ulrika gabriels sida hittade jag trevlig inspiration om en övning i medveten närvaro. Jag ska testa detta i eftermiddag när jag äter semla! För det finns få saker jag kan gå upp i så totalt som semmelätning :)

1 kommentar:

  1. det liknar lite, men med ett undantag: palt är MASSIV och inte söt! det är visserligen lingonsylt till, men det mesta koman kommer från allt smör och all potatis. men annars tror jag du är inne på rätt spår!

    paltkoma är ju underbart uttryck, men jag är ännu mer förtjust i palträdd! visste du om att man kan bli det? det kan hända om man snålar på smöret när man äter.. helst ska det ligga smält smör och flyta på tallriken.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.