tisdag 16 juni 2009

Det där med vila

Sommarlov i all ära men möjligheter till vila blir allt mindre och mindre. Nätterna kan vara brutalt jobbiga med allt från fyra till sex timmars sömn. Sällan eller aldrig sammanhängande. Dagarna fyllda av det vanliga och förberedelser till döttrarnas olika sommaraktiviteter. Min högsta dröm just nu är att få sova åtta nio timmar i sträck utan att bli störd. Samtidigt är det ju mysigt att vara behövd av en liten lillärta, den tiden är snart förbi och då kommer jag säkert att sakna den. Och det är jättehärligt att se sina döttrar avslappade och somriga, med näsan nere i böcker eller på väg till eller från olika tidsfördriv.

Jag har inte riktigt kommit igång med min löpning. Fick liten svacka nu när maken var iväg och åkte Vätternrundan, men hoppas komma igång snart igen.
Min yogaträning är mest teoretisk för närvarande, läser istället och funderar på övningar jag vill göra när jag har tid. Rutinen har jag, men befinner mig just nu i en tidsficka där det inte finns några marginaler. Hade velat gå på lokal och träna yoga, vi får se vilka möjligheter det finns till det...

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.