söndag 28 juni 2009

Flytande tunnan

Idag var det premiärdopp på utebadet. Uppmärksamma läsare minns kanske Utmaningen min dotter gav mig i början av juni? Den med att simma 100 meter bröstsim på 1.50.63. Har kollat att vinnaren i årets masterstävling för damer simmade sträckan på 1.24.36. Nån i familjen tyckte inte att jag skulle kvantifiera vid denna utmaning, men det är alltid ett mål. Om än långsamt.
Idag simmade jag säkert på dubbla måltiden, och tog det mycket långsamt. Konditionen är verkligen inte på topp, heller inte tekniken. En flytande tunna med andra ord. Så det finns en hel del att förbättra :)
Från och med i morgon är det hårdträning... Fram tills slutet av augusti...
Idag var det bara njutning, det var högsommar i luften och varmt i vattnet. Riktigt skönt att vistas i klorpölen en stund, och ett plus på just vårt utebad är möjligheten ligga och titta på höga vajande träd under tiden man simmar!!!

Bild från lund.se

Nu på sena kvällen skönt långt yogapass med fokus på lugnande framåtfällningar. Min rygg är helt slut, jag längtar tills nya sängen anländer om en månad. Så länge blir det hårdträning nu när det är härlig träningssommar så kanske ryggen håller sig i schack...

1 kommentar:

  1. Vad skönt det låter att simma. Det skulle jag också vilja göra, om än ej på några rekordtider :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.