torsdag 18 juni 2009

Regnhälsning

Lagom till dagen före midsommarafton blev det regnhälsning istället för solhälsning. Precis när jag sätter mig och gör Namaste, då ser jag stora droppar ute på altanen...
Igår kväll gjorde jag ett mellanlångt pass med asanas i nivå 2 men kände mig rätt så öm i ryggen. I morse var jag stel, men efter uppvärmning och surya namaskar 2A+1B, plogen, skulderstående, fisken och kort avslappning på mattan känns ryggen mycket rörligare. Yogastunden avslutades med hundpromenad utomhus i det lätt duggandes regnet. Inte så illa ändå kanske, kunde känna hur friskt allt luktade när det just börjat regna :) Yama: Aparigraha

Namaste!

1 kommentar:

  1. Efter regn kommer solsken, tack och lov. Morgonstyvheten gör gott för kroppen, även om en asana kan verka omöjlig. T.ex plogen klarar jag inte av att utföra fullständigt om mornarna, men så länge andningen löper känns det bra.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.